Sunday, November 23, 2008

Sikap..

Assalamualaikum

Erm...hari ni...nan keje...sian dier kena kerja..tapi dah tugas...kena la buat gak kan... dah lama x breakfast sama2 ngan nan... tadi konon2 nak breakfast same...tapi dah kul 12...kira lunch jer la...heheh...lama dah x makan kat Sri Ayu... Restoran kat Taman Seri Gombak... Ramai nyer org yg datang...x cukup parking...

Pas makan...erm..gi bangsar jap...then balik umah...masa dalam perjalanan pergi dan balik ni lah macam2 ada... sikap...sikap pengguna jalanraya... ader yg mcm nak berlumba2, ada yg pentingkan diri... erm... rakyat Malaysia...setahu aku penuh ngan sopan santun...tapi apa yg aku nampak....bukan ari ni jer la....cuma hari ini melengkapkan hari2 yg sebelum nyer...x menunjukkan kesopanan pun... cuma Rukunegara jer ader... Kesopanan dan kesusilaan..tapi di atas jalan...tiada...!
Pernah kemalangan berlaku depan mata..dua kereta potong memotong...nak tunjuk saper paling hebat la kan.... Gen2 dengan Kancil...kelakar sgt bunyi nyer kan... Nasib x baik...Gen2 terlanggar org bawak moto..depan mata aku...terpelanting mamat motor tu...then keta Gen2 tu terpusing...dah tu...terus pecut berlawan arah.....agak2 apa yg berlaku? apa lagi bertembung... erm..aku pun x paham... erm... kadang2 kita dah berhati2 tapi org sekeliling hentam kiter...camne????

Cuma bleh berdoa ngan Allah...moga2 hati rakyat Malaysia ni akan lebih tenang....sabar... xpentingkan diri...termasuk aku..hahaha.. teringat plak....kata2 yg selalu di ingatkan kepada rakyat malaysia...

Pandu dengan cermat...Ingatlah org yang tersayang!!!

2 comments:

Khaliff Faid said...

wah... terharu ada rakyat malaysia mcm arm... hehe

Hamka said...

Mana x nyer khaliff...arm penah 2 kali kena langgar....kena langgar kat buntut keta...semua bukan salah arm... kita dah berhati2 tapi org lain lak hentam..camne??? menyusahkan semua tu... yg kali kedua kena langgar, dgn lori....dah la langgar...pastu ugut jgn report polis....reason dier sebab dier bagi duit ganti rugi.... kalau banyak xpe jugak...ni bg 20 hengget jer...mmg bodoh la mamat tu... yg sedih tu bangsa sendiri... ish ish... x selamat la dier!!!