Wednesday, October 29, 2008

Sakit Kepala

29 Okt 2008,
12.27pm

Helo...hari ni suppose gi kerja mcm biasa...but....wake up this morning...huh...dah la tdo mati... tak sedar...seb baik housemate kejutkan... tu pun dah kul 8am... if im not mistaken..mamai2 pagi tadi...kepala? adouss...sakit kepala datang lagi... Migrain ke? Tekanan darah naik ke??? Ada doktor tak sini..hehehe... ACtually aku mmg menghidap darah tinggi pun... Even doktor pakar sendiri pun quite shock becoz muda2 dh kena darah tinggi... apa citer???

ERm...alkisahnye aku tau aku ni ader possibility dapat dat disease masa study kat uum lagi.. time medical check up matrikulasi n masa degree... masa matrikulasi la paling kelakar... all student matriks...wat medical check up kat pusat kesihatan uum...termasuk la aku...nak dijadikan cerita... masa diorang amik bacaan blood pressure...tekanan aku di paras border line... then macam2 ujian ar diorang buat termasuk ECG (kalau tak silap untuk ujian jantung)..then aku dikejarkan ke Hospital Besar Alor Setar... Tak tipu...naik ambulans....siap siren dibunyikan....sebab masa tu ader kes sorang lagi minah...sakit apa tak tau...sampai hospital...kena tahan wad...adoi... lagi ler aku tak suka... dgn kehebatan aku...melawan sambil nangis2...huhuhu... aku dibenarkan pulang...then seminggu lepas tu kena dtg semula... laporan doktor: aku ni ader fobia sket...lebih kurang camtu la....

Tetapi...alkisahnya belum berakhir...apabila aku sampai kL...masa nak medical check up gak... untuk pengesahan lantikan aku dalam perkhidmatan skrg... hehehe...kantoi lagi... Masa ni kat pusrawi...kat area Istana budaya tu... Kantoi buat kali kedua...hehehe... bacaan darah aku bukan lagi di tahap border...tapi dah masuk stage 1... pesakit darah tinggi la...kena makan ubat... sedih kan...so tak keran la kalau aku selalu sakit2 kepala....tp satu laa....aku ni susah sket nak makan ubat... cukup malas...

Seperti hari ni...maybe tak cukup tdo or mungkin makan sesuatu yg buat darah aku naik...tu yg sakit kepala tu...so hari ni aku rest jer... doakan i cepat sembuh yer....

Itew sahaja cerita aku hari ni... Apa2pun...utamakan keselamatan dan kesihatan diri... Jgn dah terkena...hindari apa jua dari sekarang...seseungguh nya badan yg sihat...minda yg sihat menjamin hidup yg lebih berkualiti....


(^_^)
Assalamualaikum..